Drie is te veel – Jill Mansell

Cass Mandeville is een succesvol radiopresentatrice. Ze is al jaren getrouwd met haar jeugdliefde Jack, en ze hebben een gelukkig huwelijk. Samen hebben ze 3 kinderen: Cleo, Sean en Sofie. Cleo is succesvol model, Sean is succesvol comedian en Sofie, de jongste van de drie, zit nog op school maar is al wel een schoonheid, ook al verbergt ze dat nog achter slonzige kleding en dikke brillenglazen. Kortom, Cass heeft het ideale leventje. Tot op een ochtend de journaliste Imogen Trent voor de deur staat. In de eerste instantie lijkt ze een hele leuke vrouw en raakt ze bevriend met Cass. Jack mag haar niet, simpelweg vanwege het feit dat ze journaliste is. Maar na enige tijd komt Jack erachter dat er toch wel aantrekkingskracht is tussen hem en Imogen. Hij begint een affaire met haar met de bedoeling om dit geheim te houden. Maar als je zo beroemd bent als de familie Mandeville kan dit niet lang zo blijven. Cass komt erachter, en haar perfecte leven spat uiteen. Zal ze met hulp van haar kinderen haar huwelijk nog kunnen redden?

 

Ik ben groot fan van Jill Mansell. Haar boeken zijn altijd lekker luchtig, leuk en hebben altijd een happy end. Daarom vond ik het ook zo jammer dat dit boek best wel een beetje tegenviel. Er waren te veel personage’s die ik niet leuk vond. Zoals Imogen, Sean en Jack. Hun gedrag kon ik vaak echt niet begrijpen. Cass en haar dochters daarentegen vond ik wel heel leuk. Vooral de jongste dochter Sofie.

Drie is te veel concentreert zich op alle personages, wat veel verhaallijnen oplevert; Sean en zijn vriendin Pandora, Cleo en haar modellenleven, Jack en Imogen, Cass, en Sofie. En dan heb je ook nog de broer van Pandora: Joel, de beste vriend van Sean: Donny, en de nieuwe mannen in het leven van Cass. Hoewel dit veel personages zijn, had ik weinig problemen om ze te volgen. Meestal als ik weet dat een boek zoveel verhaallijnen heeft begin ik er niet eens in omdat ik dit te verwarrend vind, maar dat was nu gelukkig niet het geval.

Ik geef Drie is te veel 3 sterren omdat het boek me niet kon vasthouden. Ik heb er een week over gedaan om hem uit te lezen en dat is voor mij best lang. Ook vond ik dat de personages te oppervlakkig bleven. Ik had bijvoorbeeld heel graag wat meer over Sofie willen weten. Hopelijk is het volgende boek van Jill Mansell weer ouderwets goed!

