Carpe Demon – Julie Kenner

Kate Connor is een huisvrouw die voor haar 2-jarige zoontje en 14-jarige dochter zorgt terwijl haar man de centen verdiend. Ze leiden en normaal gezinsleventje dus. Totdat er een bejaarde man bij Kate door het keukenraam vliegt. Vanaf dat moment wordt Kate gedwongen haar oude baan weer op te pakken: Demonenjager.

Kate woont al jaren in San Diablo, een van de weinige plaatsen waar geen demonen komen. Althans, dat is wat Kate dacht toen ze er ging wonen met haar toenmalige man en vader van haar dochter. Al jaren heeft Kate geen demon meer gezien, maar de man die door haar keukenraam vliegt is toch echt een demon en hij is lang niet de enige in San Diablo. Maar waarom zijn ze hier ineens? En wie kan Kate nog vertrouwen, nu iedereen in haar omgeving wel een demon kan zijn? Kate moet haar baan als jager zien te combineren met het moederschap. Zal dat wel goed aflopen?

 

Op de cover van Carpe Demon wordt het boek vergeleken met Buffy the vampire slayer, Desperate Housewives en Charmed. Maar ik vind eigenlijk dat je het nergens mee kan vergelijken. Carpe Demon is heel origineel en het pakt je steeds meer in naarmate het verhaal vordert. Het boek zit vol met onverwachte wendingen, vooral tegen het einde, die je steeds op het verkeerde been zetten. Ik vond het een heel leuk boek en wil ook zeker de volgende delen van de serie gaan lezen.

Carpe Demon krijgt van mij 4 sterren omdat het me aan het lachen heeft gemaakt, me de rillingen heeft bezorgd en eigenlijk geen moment verveeld heeft. Het enige wat ik miste was romantiek maar dat wijd ik aan het feit dat Kate al getrouwd is. Ook zou ik in het volgende deel graag wat meer willen lezen over de andere wezens waar Kate op jaagt. (Of heeft gejaagd)

Voor iedereen die van plan is het boek te gaan lezen; het is het eerste en enige deel van de serie die naar het nederlands vertaald is. Je kan natuurlijk alleen dit deel lezen en het daarbij laten maar als je de rest ook nog wilt lezen is  het handig als je ook engels leest.

 

