Zoek het maar uit – Chantal van Gastel

Ella Droomer leid een normaal leventje. Ze heeft een vriend, waarmee ze net heeft besloten om samen te gaan wonen, en ze werkt in een boekwinkel samen met haar beste vriendin. Niks mis mee dus, zou je zeggen. Tot op een avond Ella’s leven overhoop wordt gegooid door een overval op de boekwinkel, die ze maar net overleefd. Vanaf dat moment veranderd Ella’s leven. Want als ze daar op de grond ligt met een pistool tegen haar hoofd gaat er van alles door haar heen, zo had ze haar oma vaker moeten bezoeken, moet ze altijd nog een boek schrijven en heeft ze haar mooie schoenen veel te weinig aangehad, maar het laatste wat door haar hoofd schiet is Dex.

Na de overval besluit Ella een wishlist te maken met alles wat ze nog wil doen in het leven. Terwijl ze bij haar broer probeerd bij te komen van de overval is hij daar dan.. Dex! Ella’s eerste liefde die 9 jaar geleden uit haar leven is gelopen zonder ooit nog iets van zich te laten horen. Wat is er destijds tussen hem en Ella gebeurd? En hebben ze na al die jaren nog steeds gevoelens voor elkaar?

En dan is er nog Ella’s oma, die nu weduwe is maar jarenlang gelukkig getrouwd is geweest met haar enige liefde. Of was het toch niet haar enige liefde?

 

Zoek het maar uit is 1 van de mooiste boeken die ik in tijden gelezen heb. Het is zeker geen voorspelbare boy meets girl chicklit. Het verhaal van Ella’s oma draagt ook bij aan de uniekheid van het boek. Er zitten veel flashbacks in het verhaal van Ella en dat van haar oma, en normaal ben ik niet zo’n fan van flashbacks maar nu vond ik ze helemaal geweldig. Ik ging er gedurende het boek zelfs naar uitkijken.

Ik geef het boek 5 sterren omdat het zo’n ongelooflijk mooi verhaal is. Zoek het maar uit is, naar mijn mening, Chantal van Gastel’s beste boek tot nu toe. En als je het boek gaat lezen geef ik je alvast 1 kleine tip: houd de zakdoeken gereed!

