Stad van Vuur – Cassandra Clare

Stad van Vuur is het 2e deel van de Kronieken van de Onderwereld serie. Vandaar dat deze review spoilers kan bevatten voor iedereen die deel 1 Stad van Beenderen nog niet gelezen heeft.

Aan het einde van boek 1 kwamen we erachter dat Jace en Clary broer en zus zijn. Nu, in het 2e deel, moeten ze duidelijk nog wennen aan het feit dat ze familie van elkaar zijn want de gevoelens die ze voor elkaar hebben zijn alles behalve normaal voor een broer en zus.

Jace en Clary zijn allebei kinderen van Valentijn. Valentijn heeft een hoop slechte dingen gedaan in het verleden en nu is hij bezig alle kronieken te verzamelen zodat hij de macht over alle schaduwjagers heeft en ze kan straffen voor wat ze hem, in zijn ogen, hebben aangedaan. Jace, Clary, Isabelle en Alec willen Valentijn tegenhouden maar dit wordt bemoeilijkt door de komst van de inquisiteur die Jace ervan verdenkt dat hij samenwerkt met zijn vader en er alles aan wil doen om Jace hiervoor te straffen. Zelfs als ze daarvoor alle regels moet overtreden…

 

Ik heb zeker van dit boek genoten hoewel het deel 1 niet kan overtreffen. Het feit dat Jace en Clary broer en zus zijn vind ik een enorme domper. Maar dat ze ondanks dit toch gevoelens voor elkaar blijven houden vind ik toch wel een beetje raar. Ik vind persoonlijk dat dit heel erg ongepast is, en zelfs een beetje onsmakelijk. Daarom hoop, en verwacht ik ook, dat in 1 van de volgende delen nog wel blijkt dat Jace en Clary tóch geen familie van elkaar zijn.

Ondanks dit minpuntje, geef ik het boek toch 4 sterren want het is zeker een leuk en origineel boek, met heel wat onverwachte wendingen.

